Rămâi conectat

Administrație

Orașul Ocna Mureș intră de mâine, 29 septembrie 2021, în scenariul GALBEN de combatere a pandemiei de COVID-19

Publicat

în

Noi măsuri au fost stabilite de către CJSU Alba, în ședința de astăzi, 28 septembrie 2021, pentru Orașul Ocna Mureș, care va intra de mâine, 29 septembrie 2021, ora 00.00, în scenariul GALBEN de combatere a pandemiei de COVID-19.

Având în vedere rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de COVID–19 la nivelul tuturor unităților administrativ–teritoriale din județul Alba, la data de 28.09.2021, transmisă Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba de către Direcția de Sănătate Publică Alba prin adresa nr.10043 din 28.09.2021.

Restricții unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 2 și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori

1. Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte sunt permise cu participarea publicului până la 70% din capacitatea maximă a spaţiului şi cu purtarea măştii de protecție;

2. Organizarea și desfășurarea spectacolelor de tipul drive-in sunt permise numai dacă ocupanții unui autovehicul sunt membrii aceleiași familii sau reprezintă grupuri de până la 4 persoane, iar organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale sunt permise numai cu participarea a cel mult 2.500 de spectatori, cu asigurarea unei suprafeţe de 2 mp pentru fiecare persoană, precum şi cu purtarea măştii de protecţie. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2, în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii şi al ministrului sănătăţii;

3. Organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale sunt permise numai cu participarea a cel mult 2.500 de spectatori și cu purtarea măștii de protecție. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății, emis în temeiul art. 44 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

4. Se permite organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri, mese festive etc.), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, cu un număr de participanţi de maximum 150 de persoane în exterior şi de maximum 100 de persoane în interior. La stabilirea numărului de persoane în exterior şi/sau în interior nu sunt luate în calcul persoanele care au vârsta mai mică de 16 ani;

5. Se permite organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri), cu un număr de participanţi de maximum 300 de persoane în interior şi cu asigurarea unei suprafeţe de 2 mp pentru fiecare persoană. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2;

6. Se permite organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, până la capacitatea maximă a spaţiului în exterior, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2;

7. Se permite organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, până la capacitatea maximă a spaţiului în interior cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

8. Se permite organizarea de evenimente private aferente meselor festive, cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, până la capacitatea maximă a spațiului în exterior sau în interior, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

9. Se permite organizarea de cursuri de instruire și workshopuri pentru adulți, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene, cu un număr de participanți de maximum 150 de persoane în interior și de maximum 200 de persoane în exterior, cu asigurarea unei suprafețe de 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măștii de protecție și cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite în ordinul ministrului sănătății;

10. Se permite organizarea de conferinţe cu un număr de participanţi de maximum 150 de persoane în interior cu asigurarea unei suprafeţe de 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măştii de protecţie şi cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite în ordinul ministrului sănătăţii;

11. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, precum și la terase este permisă până la capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5,00 – 2,00;

12. Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, precum și la terasele acestora este permisă până la capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5,00 – 2,00;

13. Măsurile prevăzute la pct. 11-12 se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

14. În cazul evenimentelor private aferente nunţilor şi botezurilor, activităţile prevăzute la pct. 11 – 12, se pot desfășura până la ora 2,00;

15. În situaţia în care activitatea operatorilor economici prevăzuţi la pct. 12 şi 13 este restricţionată sau închisă se permite prepararea hranei şi comercializarea produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice care nu se consumă în spaţiile respective;

16. Activitatea în baruri, cluburi şi discoteci este permisă fără a depăşi 70% din capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 5,00 – 2,00, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

17. Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă până la capacitatea maximă a spaţiului;

18. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activitatea în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness este permisă până la capacitatea maximă a spaţiului, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 7 mp pentru fiecare persoană;

19. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activitatea în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness este permisă până la capacitatea maximă a spațiului, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

20. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activităţi de administrare a piscinelor interioare este permisă fără a depăşi 70% din capacitatea maximă a spaţiului;

21. Activitatea operatorilor economici care administrează locuri de joacă pentru copii în spații închise este permisă fără a depăși 70% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5,00-24,00;

22. Activitatea operatorilor economici care administrează săli de jocuri este permisă fără a depăşi 70% din capacitatea maximă a spaţiului şi în intervalul orar 5,00-2,00, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

23. În spaţiile închise sau deschise, competiţiile sportive se pot desfăşura pe teritoriul României cu participarea spectatorilor până la 50% din capacitatea maximă a spaţiului, cu asigurarea unei distanţe de minimum 1 metru între persoane. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului şi sportului şi al ministrului sănătăţii, emis în temeiul art. 43 şi al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare;

24. Se permit activitățile recreative și sportive desfășurate în aer liber, cu participarea a cel mult 30 de persoane care nu locuiesc împreună, stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, după caz, cu ministrul tineretului și sportului, ministrul mediului, apelor și pădurilor sau ministrul agriculturii și dezvoltării rurale;

25. Se permite, în condițiile Legii nr. 60/1991 privind organizarea și desfășurarea adunărilor publice, republicată, organizarea de mitinguri și demonstrații cu un număr de participanți de maximum 100 de persoane, cu respectarea următoarelor măsuri:

a) purtarea măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul și gura, de către toți participanții;

b) dezinfectarea obligatorie a mâinilor, pentru toate persoanele care sosesc în spațiul în care se desfășoară mitingul sau demonstrația;

c) menținerea distanței fizice de minimum 1 metru între participanți și asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp/persoană, acolo unde este posibil;

d) dezinfectarea mâinilor persoanelor care distribuie eventuale materiale pe perioada desfășurării mitingului sau a demonstrației;

e) aplicarea regulilor de igienă colectivă și individuală pentru prevenirea contaminării și limitarea răspândirii virusului SARSCoV-2.

RESTRICȚII ȘI NORME DE PREVENIRE LA RATA INCIDENȚĂ / INFECTARE 3-6 LA MIA DE LOCUITORI ȘI PESTE

Este obligatoriu Certificatul Digital Covid (cod QR) pentru accesul în restaurante, cafenele, la spectacole, nunți, botezuri, competiții sportive.

Pot participa / au acces persoanele care:

✓ sunt vaccinate complet (de minim 10 zile)
✓ au test negativ PCR (în ultimele 72 de ore) sau test rapid certificat (în ultimele 48 ore)
✓au trecut prin boală (au între a 15-a zi și a 180-a zi de la infectare)

Copiii sub 12 ani NU trebuie să aibă un test negativ PCR sau test rapid certificat (emis de un centru de testare acreditat).

Circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, este permisă în zilele de vineri, sâmbătă și duminică (până la depășirea incidenței de 6 la mia de locuitori);

– peste 6 la mia de locuitori, este permisă deplasarea în afara locuinței DOAR pentru:

a) persoanele vaccinate (cu certificat de vaccinare sau certificat digital ale UE pentru COVID-19)
b) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/ gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
c) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
d) persoanele care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, și care pot fi dovedite prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
e) deplasarea din motive justificate (îngrijirea/ însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori decesul unui membru de familie);

Operatorii economici (magazine) cu activități de comerț/servicii în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private NU se închid la ora 18 (până la depășirea incidenței de 6 la mia de locuitori).
– centrele comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici, trebuie să delimiteze zonele de servire (preparate alimentare, băuturi alcoolice/nealcoolice), pentru accesul controlat doar pentru persoane testate, vaccinate și trecute prin boală.
Vezi aici toate măsurile – HCNSU nr. 73 din 23.09.2021

Organizatorii/operatorii economici care desfășoară activități potrivit HG nr. 932/2021 au obligația de a scana codul QR de pe certificatul digital COVID-19 folosind secțiunea „Verificare reguli interne” din aplicaţia mobilă „Check DCC” pentru verificarea autenticităţii, valabilităţii şi integrităţii certificatului, fără a se reține niciun fel de date sau informații din certificatul verificat.

Persoanele fizice provenite din state ale căror autorități nu emit certificate digitale COVID-19 ale UE sau documente compatibile cu aceste certificate, fac dovada vaccinării, testării sau vindecării prin intermediul unui document, pe suport de hârtie sau în format electronic emis de respectivul stat.

Evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, parastase etc.)

La stabilirea numărului maxim de persoane, nu sunt incluși copiii cu vârsta mai mică de 16 ani.
– la exterior (de ex. grădină) cel mult 200 de persoane.
– la interior (de ex. restaurant) cel mult 200 de persoane și cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp/persoană.
– în spații închise (de ex. terasă acoperită și delimitată) cel mult 150 de persoane.
– nunțile și botezurile se pot desfășura până la ora 02:00.

Cluburi, baruri, discoteci
– pot funcționa până la ora 2 noaptea (între orele 05 – 02).
– la interior, până la 30% din capacitatea maximă a spațiului.
! Participă doar persoanele care sunt vaccinate complet (de minim 10 zile).

Săli de jocuri
– pot funcționa până la ora 2 noaptea (între orele 05 – 02).
– la interior, până la 50% din capacitatea maximă a spațiului.
! Participă doar persoanele care sunt vaccinate complet (de minim 10 zile).
Competiții / evenimente / activități sportive
– la exterior și interior, până la 30% din capacitatea spațiului, purtarea măștii de protecție și minim 1 m între persoane.
– activitățile recreativ – sportive de grup, se pot desfășura în aer liber cu participarea a cel mult 10 persoane care nu locuiesc împreună (în funcție de rata de incidență locală).

Cinematografe, instituții de spectacole/concerte
– participarea spectatorilor până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, cu purtarea măștii de protecție

Evenimente culturale, artistice și de divertisment (spectacole, concerte, festivaluri publice și private etc.)
– la exterior, cu maxim 1000 de persoane, obligatoriu cu mască de protecție.
– la interior, până la 70% din capacitatea spațiului, cu obligativitatea purtării măștii de protecție.

Cursuri de instruire (workshop-uri, training-uri)
– la interior, cel mult 150 de persoane.
– la exterior, cel mult 200 de persoane.
– conferințe, cu cel mult 150 de persoane la interior.

Toți participanții, obligatoriu cu mască și 2 mp/persoană.

Mitinguri şi demonstrații
– cel mult 100 de persoane.
Toți participanții, obligatoriu cu mască de protecție, dezinfectarea mâinilor, minim 1 m între persoane.

Restaurante, terase și cafenele
– la interior, între orele 05-02, până la 50% din capacitatea maximă a spațiului

Piscine
– la interior, până la 50% din capacitatea spațiului.

Locuri de joacă pt copii
– la interior, până la 50% din capacitatea spațiului, între orele 05-24.
Săli de fitness
– la interior, până la 50% din capacitatea spațiului, cu asigurarea a minim 7 mp/persoană, dacă rata de incidență este între 4 – 6 (la mia de locuitori).

Unități de învățământ
Dacă rata de incidență până la 6 (la mia de locuitori):
– participarea zilnică cu prezență fizică a tuturor antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.
Dacă rata de incidență peste la 6 (la mia de locuitori):
– participarea zilnică cu prezență fizică în unitățile de învățământ a tuturor antepreșcolarilor, preșcolarilor și a elevilor din învățământul special, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție;
– participarea zilnică, în sistem on-line, a tuturor elevilor, cu excepția celor din învățământul special.

Restricții unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 7.5 la 1.000 de locuitori

1.Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 20.00—5.00, cu următoarele excepții:

a)deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;

b)deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;

c)deplasări în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

d)deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/ însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori decesul unui membru de familie;

2.Măsura instituită în localităţile prevăzute la litera G punctul 1 din prezenta hotărâre nu se aplică persoanelor care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare și care fac dovada îndeplinirii acestei condiții prin intermediul certificatului de vaccinare, pe suport hârtie sau în format electronic sau a certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID-19;

3.Măsura instituită în localităţile prevăzute la litera G punctul 1 din prezenta hotărâre nu se aplică persoanelor fizice provenite din state ale căror autorități nu emit certificate digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19 sau documente compatibile cu aceste certificate, vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare și care fac dovada îndeplinirii acestei condiții prin documente, pe suport hârtie sau în format electronic, care să ateste vaccinarea acestora;

4.Măsura instituită în localităţile prevăzute la litera G punctul 1 din prezenta hotărâre nu se mai aplică dacă incidenţa cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 7/1.000 de locuitori;

5.Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu sau adeverința eliberată de angajator ori o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil;

6.Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil;

7.Declarația pe propria răspundere trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței/gospodăriei/locului activității profesionale, motivul deplasării, data completării și semnătura;

8.Pentru deplasarea la centrele de vaccinare sau cabinete medicale, motivul menționat pe declarația pe proprie răspundere, va fi „deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente”;

9.Operatorii economici care desfășoară activități de comerț/prestări de servicii în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private, își vor organiza și desfășura activitatea în intervalul orar 5,00—18,00. Prin excepție, în intervalul orar 18,00—5,00, operatorii economici pot activa doar în relația cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu;

10.Măsurile prevăzute la litera G punctul 9 nu se mai aplică dacă incidenţa cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 7/1.000 de locuitori;

11.Prin excepție de la prevederile art. 2 lit.F pct.9, unitățile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum și operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane și rutier de mărfuri își pot desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecție sanitară;

12.Se suspendă activitatea operatorilor economici desfășurată în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness;

13.Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte sunt interzise;

14.Se interzic activitățile recreative și sportive desfășurate în aer liber;

15.Se interzice organizarea de evenimente private;

16.Se interzice organizarea de mitinguri și demonstrații;

17.Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, precum și la terase este interzisă;

18.Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, precum și la terasele acestora este doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

19.Activitatea în baruri, cluburi și discoteci este interzisă;

20.Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

21.Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de administrare a piscinelor interioare este interzisă;

22.În situația în care, pe durata celor 14 zile de valabilitate a măsurilor stabilite prin hotărâri ale CJSU Alba, rata de incidență cumulată la 14 zile scade sub 7 cazuri la 1000 de locuitori, nu se vor mai aplica măsurile prevăzute la pct.1-9, iar durată de valabilitate a celorlalte măsuri, rămâne cea prevăzută inițial, fără a mai fi nevoie de o nouă hotărâre în acest sens.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ocna Mureș Info și pe GOOGLE NEWS


Administrație

Administrația locală din Ocna Mureș a distribuit cheile a 38 de apartamente, către noii chiriași ai blocurilor sociale construite în oraș

Publicat

în

În cursul zilei de marți, 11 noiembrie 2025, administrația locală din Ocna Mureș a distribuie cheile a 38 de apartamente noi, distribuite în blocurile sociale construite în oraș, către noii chiriași. Toți beneficiarii au îndeplinit criteriile de repartizare prevăzute de lege.

„Astăzi, la Ocna Mureș, au fost predate cele 38 de apartamente din noile blocuri sociale persoanelor care au îndeplinit criteriile de repartizare. Acest moment reprezintă un pas important pentru sprijinirea familiilor și cetățenilor, oferindu-le condiții de locuire moderne, sigure și decente.

Autoritățile locale au subliniat că proiectul face parte dintr-un program mai amplu de dezvoltare și modernizare a orașului, iar sprijinul acordat comunității rămâne o prioritate”, a transmis Silviu Vințeler, primarul orașului Cona Mureș.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ocna Mureș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administrație

Silviu Vințeler, primar Ocna Mureș: „Redeschiderea Băilor Sărate a readus investițiile în orașul nostru”

Publicat

în

Primarul orașului Ocna Mureș, Silviu Vințeler, a vorbit pe larg despre modul în care Băile Sărate au schimbat fața comunității în doar doi ani și jumătate de la redeschiderea lor.

Potrivit unui interviu realizat de ziarulunirea.ro, edilul a recunoscut că nu se aștepta la un asemenea succes într-un timp atât de scurt și că investiția realizată de Consiliul Județean Alba, în parteneriat cu administrația locală, a repus Ocna Mureș pe harta turismului balnear din România.

„Băile Sărate Ocna Mureș sunt un proiect de succes. După cum vedeți, după doi ani și jumătate, avem cel puțin același număr de clienți, iar trendul este ușor crescător. Din punctul meu de vedere, cred că este cea mai de succes investiție din ultimii ani făcută de autoritățile publice”, a declarat primarul.

• De la un brand uitat, la renașterea turismului local

Primarul a evidențiat că succesul Băilor nu vine doar din investiția financiară, ci și din faptul că Ocna Mureș a avut dintotdeauna un brand puternic, legat de apa sărată cu beneficii medicale recunoscute. „Brandul Ocna Mureș a existat de câteva sute de ani și n-a murit, noi doar l-am reînviat. Apa sărată de la Ocna Mureș este foarte benefică pentru clienți. Ne-am străduit să facem tot ceea ce este necesar ca oamenii, când vin la băi, să fie mulțumiți și să revină”, a punctat acesta. Primarul a recunoscut că, pentru administrația locală, succesul băilor înseamnă „începutul dezvoltării turismului în zonă” și un pas esențial spre transformarea orașului într-o destinație atractivă.

• Banii care se întorc în comunitate

Unul dintre aspectele esențiale menționate de edil este faptul că băile nu sunt doar o sursă de relaxare pentru turiști, ci și o sursă importantă de venit pentru oraș.

„La bugetul local vin în fiecare an de la Băile Sărate, din impozite și taxe, undeva în jur de 2 milioane – 2 milioane și ceva de lei. Acești bani se întorc înapoi în școli, în modernizarea liceului teoretic, la medico-social, la spital, la drumuri, apă și canal”, a explicat Silviu Vințeler.

Edilul a dat ca exemplu liceul din oraș, care beneficiază de modernizări pe fonduri PNRR, dar cofinanțarea locală este acoperită parțial din veniturile aduse de băi. Tot din acești bani s-au făcut investiții în modernizarea spitalului medico-social, unde clădirea a fost reabilitată și arată acum „impecabil”. Mai mult, infrastructura rutieră și utilitățile au avut de câștigat: „Am avut bani să refacem drumurile, asfaltul și așa mai departe, investiții în infrastructură, apă, canal și tot ceea ce este necesar pentru confortul cetățenilor din Ocna Mureș”.

• Locuri de muncă și dezvoltare pe orizontală

Un alt efect pozitiv este crearea de locuri de muncă directe și indirecte. La complexul balnear lucrează astăzi 84 de persoane, iar deschiderea băilor a dus la dezvoltarea sectorului HoReCa.

„Avem un hotel cu 30 de camere, avem vreo 10 pensiuni cu câte 12-14 camere fiecare, între 40 și 50 de apartamente de închiriat și cam 10-12 case de vacanță. Acum doi ani și jumătate nu aveam aproape nimic, le număram pe degete. Cel mai important lucru este că această investiție a dus la o dezvoltare pe orizontală, iar asta înseamnă bunăstare pentru cetățeni”, a spus primarul.

Comparativ, în urmă cu doar trei ani, orașul abia mai avea două pensiuni și un hotel închis. Acum, oferta de cazare este suficientă pentru a răspunde cererii în creștere.

• Planuri mari și un Aqua Park de 14 milioane de euro

Primarul a anunțat și un nou proiect de anvergură, menit să completeze succesul băilor: un Aqua Park modern, estimat la 14 milioane de euro. „Cel mai important proiect în viitorul apropiat va fi viitorul Aqua Park. Proiectul este finalizat, mai avem nevoie doar de avizele de la Apele Române și de mediu. Valoarea este de 14 milioane de euro, dar probabil după licitație va fi mai mică. Vom concura cu alte unități administrative pe fonduri europene, dar după punctajul pe care îl facem, ar trebui să fim în față. Avem și un parteneriat internațional, ceea ce ne dă un avantaj clar”, a explicat edilul.

• Extinderea complexului balnear existent

Pe lângă proiectul Aqua Park, administrația are planuri și pentru extinderea actualului complex. Vor fi adăugate între 500 și 600 de noi locuri pentru turiști, o plajă mare cu 200 de șezlonguri și un restaurant mai încăpător, pentru a răspunde cererii în creștere.

„Nu ne putem opri aici. Trebuie să dezvoltăm această nișă a turismului. Băile Sărate s-au dovedit un motor pentru economia locală, dar trebuie să ținem pasul cu cerințele clienților, fie că e vorba de agrement sau de partea medicală”, a transmis primarul.

La final, primarul Silviu Vințeler a punctat că succesul Băilor Sărate este doar începutul. Investițiile în turism și infrastructură creează o spirală pozitivă pentru comunitate, iar locuitorii vor simți din ce în ce mai mult efectele benefice.

„Chiar dacă cetățenii de rând poate încă nu simt lucrul acesta, noi ne-am programat ca în cinci ani să ajungem unde suntem acum, dar lucrurile au mers mult mai repede decât ne-am așteptat. Băile nu doar că se autofinanțează, dar au generat plusvaloare pentru tot orașul. Pentru mine, asta este cel mai important lucru”.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ocna Mureș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administrație

Iluminat stradal, integral pe tehnologie LED, în fiecare localitate aparținătoare de orașul Ocna Mureș

Publicat

în

Fiecare stradă din localitățile componente ale orașului Ocna Mureș beneficiază de iluminat public modern bazat pe tehnologia LED. Amplele lucrări de modernizare și eficientizare a sistemului de iluminat public în Uioara de Sus, Uioara de Jos, Războieni-Cetate, Cisteiu de Mureș și Micoșlaca au fost recent finalizate, fiind realizate prin intermediul unui proiect în valoare de aproape 3.000.000 de lei.

„În urmă cu doi ani, centrul orașului Ocna Mureș a fost modernizat prin instalarea unui sistem de iluminat public eficient și estetic, care contribuie la siguranța și confortul comunității. Am continuat acest proces de dezvoltare și extindere a iluminatului public și în satele aparținătoare. Localitățile Războieni, Cisteiu de Mureș, Micoșlaca, Uioara de Jos și Uioara de Sus beneficiază acum de un iluminat modern”, a explicat Silviu Vințeler, primarul orașului Ocna Mureș, pentru ziarulunirea.ro.

Proiectul, denumit „Modernizarea și eficientizarea sistemului de iluminat public în localitățile componente și aparținătoare orașului Ocna Mureș – Uioara de Sus, Uioara de Jos, Războieni-Cetate, Cisteiu de Mureș și Micoșlaca”, are o valoare totală de 2.961.315,00 lei și este finanțat prin Administrația Fondului pentru Mediu.

În cadrul proiectului au fost prevăzute următoarele achiziții: 878 de corpuri de iluminat LED cu eficienţă ridicată, puncte de aprindere, cutii de distribuţie, cutii de trecere, linii electrice de joasă tensiune subterane sau aeriene, fundaţii, stâlpi, elemente de susţinere a liniilor, instalaţii de legare la pământ, console, accesorii, conductoare, izolatoare, cleme, armături, echipamente de comandă, automatizare şi măsurare utilizate pentru iluminatul public – toate destinate modernizării și/sau extinderii sistemului de iluminat.

„Aceste investiții urmăresc creșterea siguranței cetățenilor, îmbunătățirea calității vieții și punerea în valoare a spațiilor publice din oraș și din satele aparținătoare”, a mai declarat Silviu Vințeler.

Potrivit proiectului, au fost înlocuite în totalitate cele 878 de corpuri de iluminat: 293 de pe strada principală și 585 de pe străzile secundare. De asemenea, s-a instalat un sistem de telegestiune utilizând comunicația wireless. Toate corpurile de iluminat din oraș sunt prevăzute cu controlere inteligente. Acestea au senzori radar și/sau PIR în intersecțiile și trecerile de pietoni periculoase, pentru a spori siguranța participanților la trafic și pentru a reduce consumul de energie.

Lămpile funcționează la 100% din putere doar atunci când senzorii detectează mișcare, iar în rest funcționează la 50% din capacitate, independent de reglajele celorlalte corpuri de iluminat din sistemul de telegestiune.

Astfel, au fost montate în total 878 corpuri de iluminat, după cum urmează: Cisteiu de Mureș: 157 de corpuri lampă tip LED; Micoșlaca: 78 de corpuri lampă tip LED; Uioara de Jos: 166 de corpuri lampă tip LED; Uioara de Sus: 261 de corpuri lampă tip LED; Războieni-Cetate: 216 corpuri lampă tip LED.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ocna Mureș Info și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Politică

Știrea Ta

Societate

Sport

Economie

Din Județ

Articole Similare

ocnamuresinfo, stiri ocnamures, informatii ocnamures