ocnamuresinfo, stiri ocnamures, informatii ocnamures

Acasă » Actualitate » Noi erori de proiectare la Autostrada Sebeş – Turda

Noi erori de proiectare la Autostrada Sebeş – Turda

Publicat în 26.02.2016 la ora 11:00

Autostrada Sebes - Turda - hartaNicicum nu se vede luminița de la capătul tunelului lucrărilor la Autostrada Sebeș-Turda, la fel cum nu par a se termina nici problemele.

O nouă situație nemulțumește acum locuitorii comunei Unirea, ale căror probleme legate de proiectarea autostrăzii în cauză sunt reliefate într-un memoriu înaintat constructorului lotului 4, SCPORR, de către administrația locală a unității administrativ-teritoriale. Practic, în zona kilometrului 60+650 m, autostrada traversează o zonă agricolă, împiedicând astfel accesul cu utilaje agricole sau circulația animalelor dintr-o parte în cealaltă. Astfel, parcelele care în acest moment sunt utilizate liber de către proprietari (852,58 ha) nu mai pot fi accesate decât cu unele trasee ocolitoare de o lungime considerabilă, buna utilizare a proprietarilor de drept fiind obstrucționată. De asemenea, în zona kilometrului 60+650 m există și drumul de exploatație agricolă nr.494, care face legătura între localitatea Dumbrava (județul Alba) și localitatea Călărași – Turda (județul Cluj), folosit în special pentru transhumanță. Administrația comunei Unirea are și o propunere pentru soluționarea problemei. ”Pentru a asigura accesul nerestricționat al proprietarilor de teren pe respectivele parcele, solicităm cons­truirea unui acces subteran sau suprateran care să permită traversarea cu utilaje agricole și animale, în condiții sigure, a tronsonului de autostradă în zona km 60+650 m”, se arată în memoriu. Tranzitarea, după blocarea accesului liber, se va putea executa doar pe cele două drumuri comunale, DC 85 – Dumbrava și DC 86 – Măhăceni, drumuri asfaltate, legătura dintre cele două drumuri comunale făcându-se prin drumul european E81(DN1). “Distanța pe drumul european între cele două drumuri comunale este de aproximativ 2,7 kilometri, iar distanța din tronsonul autostrăzii în zona în care solicităm acces între accesele proiectate la acest moment este de aproximativ 2,5 kilometri. Menționăm că această tranzitare implică atât trafic agricol – tractoare, combine și alte utilaje – cât și animale domestice – oi, vaci, capre – iar drumul DC 86 este drum de legătură cu Mănăstirea Dumbrava, lăcaş de cult ce reprezintă un important obiectiv turistic. Mai mult, folosirea acestor două drumuri comunale ca drumuri de acces implică o creștere majoră a riscului pentru participanții la trafic”, se arată în memoriu. ”Având în vedere normele Uniunii Europene M04 și Măsura 43 din PNDR 2014-2020, ce prevăd posibilitatea accesării unor fonduri pentru modernizarea de drumuri agricole, Primăria Unirea are în vedere depunerea unui proiect în vederea construirii unui drum de exploatație agricolă între DN1 și DJ103G, iar accesul solicitat este foarte important, el fiind singura oportunitate de a putea obține finanțare”, spune primarul Gheorghe Alba. Iată și câteva dintre beneficiile directe ale construirii drumului de exploatație agricolă: evitarea traficului agricol pe drumurile asfaltate, păstrând astfel siguranța participanților la trafic; evitarea murdăririi părții carosabile în sezoanele agricole de către utilaje; evitarea trecerii animalelor pe drumurile asfaltate; păstrarea traseului vizitatorilor către obiectivul turistic ”Mănăstirea Dumbrava”; scurtarea distanțelor de tranzit pentru persoanele ce dețin și lucrează terenurile din zonă, lungimea dintre accese fiind de 2,5 kilometri; drumul de exploatație agricolă va putea fi folosit între localitățile Dumbrava – Măhăceni, Ciugudu de Sus și Ciugudu de Jos.

Acest articol a fost citit de 144 ori

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Completează termenul lipsă * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.