Actualitate
Cititorii sesizează nereguli la modalitatea de facturare a consumului de gaze – vezi precizările de la E.ON
Am primit de la unul dintre cititorii noștri o sesizare prin care își arată nemulțumirea privind facturarea consumului de gaze naturale, mai ales iarna când, în opinia sa, calitatea acestora este mai slabă. Reclamantul consideră că ”E.ON Gaz face mari abuzuri, furând consumatorii casnici”:
”Puterea calorifică a gazului iarna e mai mică decât vara. În funcție de tempratura de afară, periodic, conform contractului cadru, trebuiesc făcute măsurători la stația de compresoare de la intrarea în oraș (gazul e mai sărac iarna decât vara pentru că apar crihohidrații pe pereții conductelor – chiciură, zăpadă interioară – si compresoarele bagă mult aer pentru a menține presiunea la 0,025 bar. De ce s-a trecut la plata în kwh și nu la mc, fiindcă se fură mult prin formula de calcul! Să se introducă aparate cu măsurare directă în kwh, funcție de puterea calorifică a agazului, în permanentță verificând puterea calorifică în kwh/mc, iar consumatorul să poată citi consumul direct pe contorul lui, în kwh, în fiecare ora! Până la procurarea acestor aparate să se revină urgent la citirea și plata în metri cubi, care poate fi urmarită direct de cel ce plătește (de ambele părți din contract). În plus, în acest moment ultima zi din factură se suprapune cu prima zi din următoarea factură, plătindu-se de două ori!. Protectia consumatorului trebuie să intervină urgent în reglementarea acestor nereguli!”, ne scrie domnul P.I.
În legătură cu cele sesizate am solicitat un răspuns oficial de la reprezentantul E.ON Gaz, care precizează:
”Trecerea la facturarea consumului în funcţie de conţinutul de energie a gazelor naturale s-a efectuat în România începând cu luna iulie a anului 2008, în conformitate cu standardele europene şi cerinţele legislaţiei române în vigoare. Această măsură este reglementată prin Ordinul nr. 56/03.06.2008 al Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), şi se aplică pentru toţi operatorii din industria gazelor naturale, indiferent că sunt producători, transportatori, distribuitori sau furnizori de gaze naturale.
Schimbarea a constat în trecerea de la facturarea în funcţie de volumul gazelor naturale consumate (lei/1000 mc), la facturarea în funcţie de cantitatea de energie consumată (lei/KWh). Astfel, se facturează cantitatea de gaze naturale consumată în funcţie de calitatea acestora, care este determinat de puterea calorifică a gazelor, adică cantitatea de căldură degajată prin ardere.
Avantajul actualului sistem de facturare pentru consumatori este acela că aceştia plătesc acum cantitatea exactă de energie pe care au consumat-o.
Totodată, determinarea puterii calorifice a gazelor naturale se face conform regulamentului în vigoare emis de Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei, operatorii de pe piaţa gazelor naturale având obligaţia de a respecta întocmai cerinţele legislaţiei în vigoare. Valorile determinate ale puterii calorifice a gazelor naturale, pentru fiecare punct de predare a gazelor naturale către sistemul de distribuţie, sunt comunicate furnizorului de gaze naturale de către operatorul de transport şi de către operatorii de distribuţie a gazelor naturale.
Conform „Regulamentului de măsurare a cantităţilor de gaze naturale tranzacţionate în România” elaborat de către ANRE, aparatele utilizate la determinarea puterii calorifice a gazelor naturale – gazcromatografele – trebuie să îndeplinească toate prevederile legale în vigoare (marcaj CE, aprobare de model, verificare în termen, etc.) şi sunt supuse obligatoriu controlului metrologic legal. Funcţionarea acestora este supravegheată de Biroul Român de Metrologie Legală prin modalităţi specifice.
Totodată, metodele de determinare a puterii calorifice a gazelor naturale sunt detaliat precizate de standardele din domeniu. (SR EN ISO 6974:2002 şi SR ISO 6976+C2:1999). Determinarea puterii calorifice superioare nu este în sarcina furnizorului de gaze naturale, acesta procedează la facturarea consumurilor de energie, în baza informaţiilor primite de la operatorul de transport, respectiv de la operatorii de distribuţie.
Valorile puterilor calorifice superioare sunt comunicate de către operatorul de transport către operatorul de distribuţie. Distribuitorul publică pe pagina de internet proprie valorile puterilor calorifice superioare corespunzătoare fiecărei localităţi pentru care deţine licenţă de distribuţie.
Furnizorul realizează facturarea consumului de energie către consumatori în baza datelor referitoare la calitatea gazelor naturale comunicate de către operatorul de distribuţie. În conformitate cu prevederile Ordinului ANRE nr. 77/2009 cantitatea de energie facturată se determină prin înmulţirea volumului de gaze naturale aferent perioadei de facturare cu puterea calorifică superioară a acestora. Volumul de gaze naturale este determinat pe baza indicaţiilor contorului de gaze naturale ce deserveşte fiecare loc de consum şi este măsurat în metri cubi. Această mărime a fost utilizată atât în sistemul anterior de facturare în unităţi volumetrice cât şi în sistemul actual de facturare, în unităţi de energie. Aşadar, această pevedere legală de facturare a consumului de gaze naturale în unităţi de energie nu a necesitat modificarea sistemelor de măsurare a cantităţilor, respectiv a contoarelor de gaze naturale.
Menţionăm că în nici una din ţările în care acest sistem a fost implementat nu există practica montării gazcromatografelor (care măsoară puterea calorifică superioară) la consumatorii mici, aceştia având montate, la fel ca şi consumatorii din România, contoare volumetrice de gaz. Regulamentul de măsurare emis de către ANRE permite, însă, consumatorului achiziţia şi montarea pe cheltuiala proprie de gazcromatograf de control.
Intervalul de facturare menţionat în factura de consum gaze naturale este un interval închis. Astfel, în facturile succesive se observă faptul că prima zi din intervalul de facturare este ziua imediat următoare ultimei zilei din perioada de facturare anterioară.
E.ON Energie România roagă oricare client care are nelămuriri legate de conţinutul facturii sau doreşte mai multe informaţii despre facturarea consumului, se poate adresa Centrului de Servicii Clienţi al companiei de luni până vineri, între orele 08.00-20.00, la numerele de telefon 0265 200 366 (apelabil din orice reţea de telefonie) sau 0801 000 366 (apelabil doar din reţeaua Romtelecom). Totodată, clienţii pot utiliza adresa de email serviciiclienti@eon-romania.ro sau se pot adresa la Centrele Relaţii Clienţi ale E.ON Energie România”.

Actualitate
Cinci coruri au participat la cea de-a IV-a ediție a concertului de colinde organizat de Asociația Corală Doruleț din Ocna Mureș
La cea de-a IV-a ediție a concertului de colinde organizat de Asociația Corală Doruleț din Ocna Mureș au participat cinci coruri: Corul Doruleț, Corul Armonia din Turda, Corul Astra din Câmpia Turzii, Corul Mihai Vodă din comuna Mihai Viteazu și Asociația Studenților Creștin-Ortodocși Români ( ASCOR) – filiala Alba Iulia împreună cu Grupul vocal ,,Serenitas” al Seminarului Teologic Ortodox Sfântul Simion Ștefan din Alba Iulia.

Cu binecuvântarea arhierească a I.P.S Irineu al Alba Iulia, concertul a avut loc sâmbătă, 13 decembrie 2025, în Biserica Ortodoxă „Nașterea Maicii Domnului” din Ocna Mureș, unde au fost prezenți și Pr. Protopop Ioan Bogdan, Pr. paroh Cristian Rațiu, Pr. Traian Ioan Duda, Pr. Constantin Purcariu, Pr. Razvan Muntenu.
De asemenea, oficialitățile orașului, dl. primar Silviu Vințeler, dl. viceprimar Paul Podariu, dl secretar Nicușor Pandor și doamna consilier Marcela Nicoară au confirmat susținerea morală și financiară a evenimentului. Ne-am bucurat de prezența, în mijlocul nostru, a președintelui Consiliului Județean Alba, dl. Ion Dumitrel.
Părintele Protop Ioan Bogdan a deschis seara cu un ales cuvânt duhovnicesc și a dat binecuvântare tuturor celor prezenți.
Primul cor din program a fost corul gazdă, corul Doruleț, dirijat de prof. Eva Foriko și prof. Levente Szocs. Pregătiți în multe ore de repetiții, coriștii s-au prezentat la un înalt nivel, colindele interpretate au atins ca un balsam sufletele celor prezenți.
Preotul Sebastian Zăhan a dirijat cu aceeasi măiestrie dintotdeauna Corul Armonia din Turda și Corul Mihai Vodă. Ambele coruri au impresionat prin interpretare și frumusețea colindelor bine alese.
Corul Astra din Câmpia Turzii, dirijat de prof. Rodica Trandafir a încântat auditoriu cu o serie de colinde exclusiv românești, iar calitatea interpretativă a adus bucurie și sensibilitate.
Concertul a fost încheiat de ASCOR și Grupul vocal ,,Serenitas” din Alba Iulia care au dat valoare colindelor tradiționale românești printr-o interpretare de excepție. Au fost apreciate acuratețea interpretării și puterea vocilor, precum și urarea de final.
Preotul paroh Cristian Rațiu a adus cuvânt de mulțumire corurilor prezente, exprimând bucuria trăită împreună, în așteptarea Nașterii lui Hristos.
Primarul orașului Ocna Mureș, dl .Silviu Vințeler și-a exprimat aprecierea asupra acestei serate corale de colinde, felicitând toate corurile și pe toți dirijorii .
Ca un gest de mulțumire și recunoștință, Asociația Corală Doruleț a pregătit pentru fiecare cor și dirijor trofee, diplome de apreciere și flori înmânate de dl. primar. De asemenea, ca semn de mulțumire și recunoștință pentru susținerea permanentă, Asociația corală ,, Doruleț” a oferit o plachetă de apreciere părintelui protop și părintelui paroh.
Cu credința că toți cei prezenți la acest concert au fost pătrunși de semnificația coborârii Mântuitorului din cer pe pământ, în încheiere într-un cadru festiv toate corurile au colindat ,, O ce veste minunată!”
În fiecare colind se ascunde credința, speranța și bucuria Nașterii Domnului. Să ne deschidem sufletul către farmecul colindelor, căci ele sunt ,,aur, smirnă și tămâie”, izvorâte din inimi și purtate pe buze, ca daruri și ofrande aduse Pruncului Iisus.
Cosmina Barbu,
Vicepreședinte Asociația Corală Doruleț
Actualitate
Tânăr de 25 de ani din Ocna Mureș cercetat de polițiști, după ce a condus băut și fără permis un autoturism cu care a provocat un accident rutier, pe strada Lungă
În noaptea de 16/17 decembrie 2025, polițiștii din Ocna Mureș au fost sesizați cu privire la faptul că, pe strada Lungă din orașul Ocna Mureș, a avut loc un eveniment rutier soldat cu pagube materiale.

Polițiștii au constatat faptul că un tânăr, în vârstă de 25 de ani, din orașul Ocna Mureș, în timp ce conducea un autoturism, pe strada Lungă din oraș, ar fi pierdut controlul autoturismului și a intrat în coliziune cu un autoturism care se afla parcat pe marginea părții carosabile.
Tânărul a fost testat cu aparatul etilotest, rezultând valoarea de 1,05 mg/l alcool pur în aerul respirat, motiv pentru care a fost transportat la spital, în vederea stabilirii alcoolemiei.
Mai mult, polițiștii au constatat că tânărul nu deține permis de conducere pentru nicio categorie de vehicule.
Cercetările sunt continuate.
Actualitate
Bărbat din Ocna Mureș, fost angajat al centrului logistic Kaufland din Turda, condamnat pentru luare de mită. O parte a fost adusă cu elicopterul
Un caz de corupție, desprins parcă dintr-un scenariu de film, a fost tranșat de magistrații Tribunalului Alba: un bărbat din Ocna Mureș, fost angajat al centrului logistic Kaufland Turda, a fost condamnat pentru luare de mită, după ce a acceptat bani de la un afacerist din Bihor pentru a închide ochii la marfă neconformă. O parte din șpagă a ajuns la destinatar… cu elicopterul.

Un dosar penal cu detalii greu de imaginat chiar și pentru România anilor recenți a fost finalizat. Bărbatul, controlor calitate legume-fructe, a fost condamnat pentru luare de mită, după ce a primit bani de la un afacerist din Bihor pentru a accepta marfă neconformă. O parte din șpagă a fost livrată cu elicopterul.
Cazul scoate la iveală nu doar corupția la nivelul recepției de marfă din marile lanțuri de retail, ci și legături directe cu un personaj-cheie din dosare de corupție care au zguduit Poliția Română și industria de retail.
• Cum funcționa mecanismul: marfă slabă, acceptată „la ordin”
Potrivit procurorilor din Bihor, inculpatul era angajat, în fapt, ca responsabil cu controlul calității legumelor și fructelor la centrul logistic Kaufland Turda. În această calitate, el avea atribuții directe în recepția mărfii livrate de furnizori și putea decide dacă produsele sunt acceptate sau respinse.
Între 1 aprilie și 7 octombrie 2024, acesta a primit bani de la Dumitru Gal, administratorul unei firme din Beiuș care livra fructe de pădure, pentru a accepta paleți de marfă chiar și atunci când produsele prezentau neconformități clare față de standardele impuse de retailer.
• Șpagă în bani, transferuri și întâlniri „față în față”
Procurorii au stabilit că mita a fost remisă în mai multe tranșe: două transferuri bancare, și ale două remiteri directe, în cadrul unor întâlniri personale.
Valoarea totală a mitei a fost de 42.830 de lei. Una dintre tranșe a atras atenția anchetatorilor prin modul spectaculos de livrare: banii au fost aduși la Ocna Mureș cu elicopterul, chiar de către afacerist.
Interceptările și discuțiile dintre cei doi au arătat că relația era una constantă și orientată exclusiv spre obținerea unui avantaj economic: acceptarea mărfii indiferent de calitate.
• Cine este Dumitru Gal, afaceristul din spatele mitei aduse cu elicopterul
Numele lui Dumitru Gal este deja cunoscut anchetatorilor. Acesta este președintele uneia dintre cele mai mari cooperative agricole din Bihor și un personaj central în mai multe dosare de dare de mită instrumentate de Direcția Generală Anticorupție.
Într-un alt dosar exploziv, Gal este acuzat că ar fi oferit aproximativ 150.000 de lei mită unor angajați din marile lanțuri de retail – Lidl, Carrefour, Profi, Auchan, Mega Image sau Selgros – pentru a facilita recepția unor produse neconforme.
Ancheta DGA a vizat inclusiv percheziții la firmele sale, iar în dosar apar 14 persoane, dintre care 9 suspecți și 5 inculpați.
• Legătura cu dosarul care a zguduit Poliția Română
Dumitru Gal a mai fost inculpat într-un dosar care a scos la iveală tentative de mușamalizare a unui caz de viol, în care era implicat un om de afaceri brazilian, Antonio Faccin. În acel caz, o polițistă din Beiuș, Narcisa Pașca, ar fi cerut bani pentru a interveni în favoarea inculpatului.
Interceptările au arătat că Gal a oferit sume de bani, cadouri și promisiuni de vacanțe pentru a influența cursul anchetei. Polițista a fost trimisă în judecată pentru luare de mită, favorizarea făptuitorului și divulgarea de informații secrete.
• Condamnare cu suspendare și interdicții profesionale
În dosarul de la Alba, fostul angajat Kaufland a ales să recunoască integral faptele și a semnat un acord de recunoaștere a vinovăției. Tribunalul Alba a admis acordul și a dispus:
– 1 an și 10 luni de închisoare cu suspendare;
– interzicerea exercitării profesiei de controlor calitate legume-fructe pe o perioadă de doi ani;
– sechestru asigurător pe bunurile mobile și imobile;
– recuperarea integrală a sumei de 42.830 de lei, deja transferată voluntar într-un cont deschis de anchetatori.
Decizia nu este definitivă și poate fi atacată cu apel.
Din Județacum 8 luniCând pică Paștele ortodox și cel catolic în 2026, dar și în următorii ani | ocnamuresinfo.ro
Actualitateacum 5 luniURARI, FELICITARI şi MESAJE de La mulţi ani de Sfântul Ilie 2025 | ocnamuresinfo.ro
Actualitateacum 7 luniSfinții Constantin și Elena 2025. FELICITARI, MESAJE și URARI pentru cei care își sărbătoresc onomastica | ocnamuresinfo.ro
Mondenacum 4 luniMesaje de Sfânta Maria 2025. URĂRI, FELICITĂRI și SMS-uri care pot fi trimise persoanelor care își serbează onomastica | ocnamuresinfo.ro
Din Județacum 8 luniCând sunt Floriile Ortodoxe și Catolice în următorii ani | ocnamuresinfo.ro
Mondenacum 8 luniMESAJE DE 1 MAI 2025. SMS-uri, FELICITARI şi URĂRI care pot fi trimise de Ziua Internaţională a Muncitorilor | ocnamuresinfo.ro
Actualitateacum 8 luniMESAJE de Sfântul Gheorghe 2025. SMS-uri, urări şi felicitări pe care le poţi transmite celor care îşi sărbătoresc onomastica | ocnamuresinfo.ro
Din Județacum 8 luniCe nume se sărbătoresc de SFANTUL GHEORGHE 2025 | ocnamuresinfo.ro

























